domingo, 17 de febreiro de 2013

3º DÍA - O galego lingua propia

Chega o DÍA 3 e hai dous actores galegos, Monti Castiñeiras e Xan Pérez, que teñen algo que vos dicir.




Constitución Española (1978)
Título Preliminar
ARTIGO 3

  1. El castellano es la lengua española oficial del Estado. Todos los españoles tienen el deber de conocerla y el derecho a usarla.
  2. Las demás lenguas españolas serán también oficiales en las respectivas Comunidades Autónomas de acuerdo con sus Estatutos.
 ___________

Estatuto de Autonomía de Galicia (1981)
Título Preliminar
ARTIGO 5

  1. A lingua propia de Galicia é o galego.
  2. Os idiomas galego e castelán son oficiais en Galicia e todos teñen o dereito de os coñecer e de os usar.
  • E hoxe como foi a cousa? (NEE)
  • Explica coas túas palabras que significa que o galego é a lingua propia de Galicia. (NEE)
  • Por que cres que o castelán é lingua oficial en Galicia? 

1 comentario:

  1. El gallego es el dialecto espanol que se habla en el noroeste de Espana, en Galicia.
    El castellano es otro dialecto espanol, elegido como lengua oficial, para que los ciudadanos de Espana se expresen en los documentos oficiales dentro y fuera de Espana y entre si. Un vinculo que le ayuden accionar como una familia dentro de Europa y tenga capacidad de enfrentarse a los enemigos , ya que como zonas independientes, quedan al alcance de los otros paises que no tienen interes que Espana sea un poder sino que ellos puedan imponer sus leyes dividiendo y aprovechandose de los recursos y apertura al mar que las respectivas regiones poseen.
    Hoxe as cousas son igual que antes da Guerra Civil cando as potencias de Europa simpatizantes do marxismo-leninismo querían acabar con España para instalar o comunismo en Europa occidental. A Francia , que recibiu da Rusia soviética un terzo do tesouro que conservaba o Banco Español... (o que foi roubado polos republicanos e enviado a Moscova) está interesada polas rexións de España que están próximas a ela e teñen aberta ao mar Mediterráneo e ao Océano... Haberá que ver se en 50 anos o nivel de intelixencia das novas xeracións baixou o suficiente como para antepoñer a vaidade e o orgullo á razón e o bo sentido.

    ResponderEliminar